zefektívniť prácu na úrade a hlavne odstrániť chodenie občanov, takpovediac, od dverí k dverám.
"Najprv vyskúšame, ako to prijmú občania, ako sa nápad ujme, prijmeme nápady a pripomienky obyvateľov a až potom pristúpime k nejakým stavebným úpravám, aby kancelária prvého kontaktu vyzerala podľa našich predstáv," povedala primátorka. "Kancelária bude na prízemí. Vyškolený personál občana už pri vstupe do úradu nasmeruje tam, kam potrebuje ísť niečo vybaviť. Ak nebude hneď potrebné ísť za konkrétnym zamestnancom do konkrétnej kancelárie, poradí mu, aké tlačivá si má so sebou priniesť nabudúce. Napríklad pri vybavovaní rodného listu nemusí hneď ísť občan k referentovi. V kancelárii prvého kontaktu mu povedia, čo všetko si musí priniesť, aké odklady. Uvažujeme tam aj o zavedení internetu. Prosto, kancelária by mala uľahčiť vybavovanie na úrade tak, aby to čo najmenej zaťažilo občana aj zamestnancov úradu".
Obyvateľ získa teda informácie hneď pri vstupe do úradu a ak je to potrebné, personál ho bude navigovať, aby sa v ňom "netúlal". Vedenie mesta očakáva aj názory a pripomienky občanov k fungovaniu kancelárie. "Centralizácia služieb poskytovaných mestským úradom na jedno miesto je svetovým trendom a aj u nás už pôsobí vo viacerých väčších mestách. Hlavným cieľom je zrýchliť, zefektívniť a zjednodušiť postupy na úrade". V začiatočnej fáze úrad využije na poskytovanie služieb kancelárie prvého kontaktu skúsenosti vlastných zamestnancov.
Autor: ela
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Rožňavy a gemerského regiónu nájdete na Korzári Gemer