oblasti komunikácie s občanmi, naučia sa lepšie pracovať s počítačmi i debatovať v cudzom jazyku. To všetko v mene diplomatického a spoločenského protokolu, asertivity a slušného správania sa.
"Nechcem tvrdiť, že naši zamestnanci sú nezdvorilí. A podľa jedného - dvoch, ktorí sa nesprávajú podľa zásad slušného správania, nemôžme súdiť celý úrad. Myšlienka vzdelávania zamestnancov totiž stojí na celosvetovom trende pristupovať k občanovi ako ku klientovi, ktorý nás neobťažuje, ktorému vychádzame v ústrety a ktorý bude na úrade vybavený rýchlo, bez prieťahov a k svojej spokojnosti," vysvetlila primátorka Revúcej Eva Cireňová.
Na stupnici od jedna do desať by asertivitu a výkonnosť svojich zamestnancov ohodnotila osmičkou. "Zvyšok doladíme spomínaným projektom. Aj keď sa niektorým do toho nechce, prinesie im to len úžitok. Naučia sa mnohé veci, za ktoré by si sami museli zaplatiť," povedala s úsmevom.
Učiť sa slušne správať k občanom, byť ústretový a neťahať vlastné problémy do práce, teda trénovať takzvané mäkké zručnosti, však nebude jedinou náplňou projektu vzdelávania zamestnancov. "Ľudia sa budú učiť aj cudzí jazyk, aby vedeli v prípade potreby komunikovať aspoň na základnej úrovni. Každý môže zdarma získať certifikát na spôsobilosť práce s počítačom, čo je dnes potrebné všade vo svete," vysvetlil manažér projektu Ľuboslav Kučerák.
Vzdelávanie bude trvať asi 12 mesiacov a mesto naň z fondov EÚ dostane viac než 5 miliónov korún. Prvou lastovičkou v kroku k občanovi je zriadenie kancelárie prvého kontaktu. Prostredníctvom nej sa už nemusia ľudia túlať po úrade a hľadať tie správne dvere. Po skončení projektu ich za onými dverami majú čakať už len dobre naladení, slušní a vzdelaní zamestnanci.
Autor: zur
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Rožňavy a gemerského regiónu nájdete na Korzári Gemer