Korzár logo Korzár Gemer
Utorok, 19. január, 2021 | Meniny má MárioKrížovkyKrížovky

Rozbehla sa petícia proti poplatkom na obchvatoch Tornale a Oždian

Rimavská Sobota/Bratislava Včera rozbehol poslanec NR SR za Stranu maďarskej koalície (SMK) Zsolt Simon petíciu proti spoplatneniu obchvatov okolo

Ožďan a Tornale. V Rimavskej Sobote o tom rokoval zo zástupcami vyše 60 obcí Rimavskosobotského okresu, tí ho podporili, a teda začínajú zbierať podpisy.

Pri prejazde 6-kilometrovým obchvatom okolo Oždian a 11-kilometrovým obchvatom okolo Tornale musia vodiči používať diaľničnú známku. To sa šoférom nepáčilo už vlani na jeseň, keď novopostavené obchvaty Národná diaľničná spoločnosť (NDS) sprejazdnila. Rýchlostná komunikácia R2, Ožďany a Tornaľa, totiž podľa nich nie je typická diaľnica a ešte je postavená aj v polovičnom profile. Vtedy to však skončilo konštatovaním NDS, že ona má povinnosť za svoje investície vyberať aj poplatky a je jedno, o akú cestu ide. Teraz ľudia pritvrdili a spustili petíciu.

Skryť Vypnúť reklamu

"Vieme o začatí tejto petície, no vzhľadom na to, že o nej nemáme bližšie informácie, nebudeme sa zatiaľ k tejto téme vyjadrovať," dozvedeli sme sa v sídle NDS s dodatkom, že o spoplatňovaní rozhoduje beztak ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií.

"Petíciu sme nedostali, ale pokiaľ ide o podstatu veci, či tieto úseky môžu, alebo nemôžu byť vyňaté zo spoplatňovania, je vec jasná. Nemôžu byť vyňaté. Tieto úseky patria do prioritného infraštrukturálneho majetku NDS. Zo Zákona o NDS vyplýva, že musí mať z nich príjem, ktorý používa na ich správu a údržbu. Ak by sa úseky vyňali zo spoplatňovania, bolo by to porušenie zákona," vyjadril sa pre Korzár hovorca ministra dopravy Marián Jánošík.

Podľa kompetentných diaľnice a rýchlostné komunikácie patria do rovnakej kategórie a majú takmer rovnaké parametre a spoplatňované sú aj cesty I. triedy. Investície, ktoré NDS "vrazila" do výstavby, sa podľa nich musia odkiaľsi vrátiť, a to aj z príjmu z diaľničných známok. "Diaľnica cez Bratislavu, a mohol by som vymenovať zopár ďalších štvorprúdových ciest, nie sú spoplatňované a párkilometrový úsek v polovičnom profile, v najchudobnejšom regióne Slovenska, áno?," pýta sa iniciátor petície Zsolt Simon.

Skryť Vypnúť reklamu

"Petícia smeruje na Vládu SR. Do konca augusta sa budú v obciach, na obecných úradoch, na čerpacích staniciach a prostredníctvom rôznych aktivistov zbierať podpisy, v septembri ich odovzdáme vláde, aby mala dostatok času na zmenu zákona a vyhlášky," povedal včera Z. Simon. "Nerozumiem, prečo majú občania dedín okolo 6-kilometrového obchvatu Ožďan a 11-kilometrového obchvatu Tornale platiť poplatky, keď chcú tou rýchlostkou prejsť. Vláda ich núti, aby chodili cez staré cesty v dedinách, ktoré obchvaty obchádzajú. Ale prečo ich nútiť tadiaľ jazdiť, keď tam majú obchvaty? Kto ide z Košíc do Bratislavy, tak či tak si musí kúpiť diaľničnú známku. Takže si myslím, že NDS by zrušením poplatkov neprišla o veľkú sumu. Ide hlavne o tých ľudí, ktorí sa pohybujú v okruhu 60 kilometrov okolo Rimavskej Soboty. Nepoviem, keby bola rýchlostka dokončená a spájala by sa, povedzme do súvislého 50-kilometrového úseku, ten by mohol byť spoplatňovaný. Ale minimálne do doby prepojenia tých dvoch obchvatov s poplatkami nesúhlasíme. Aby ľudia z regiónu s najvyššou nezamestnanosťou nemuseli byť solidárni s tými, ktorí sú z bohatších regiónov," oddal Z. Simon.

Skryť Vypnúť reklamu

Petíciu podporujú starostovia dotknutých obcí a rôzni aktivisti, ktorí už včera začali zbierať podpisy.

Najčítanejšie na Gemer Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prvá 2-stupňová akumulátorová snehová fréza na trhu
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  6. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  7. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  8. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  9. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  10. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  1. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  4. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  7. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  8. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 25 798
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 21 180
  3. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 12 576
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 10 511
  5. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 625
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 7 009
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 887
  8. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 629
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 430
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 784
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Palác pri Čiernom mori má podľa Navaľného patriť Putinovi.
Ilustračná snímka.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Ako Sulík s Remišovou zle zapli gombík

Didaktická príručka pre budúcich členov koalícií.

Peter Tkačenko
Ilustračná fotografia.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop