vedúcu z Popradu na Rožňavu a naopak, známu ako cestu prvej triedy I/67.
Vodiči sa sťažujú
Cestu spravuje Slovenská správa ciest Bratislava, Investorský útvar útvar Košice, stredisko Rožňava. Jej hlavný odborný zamestnanec Ján Demko dostal kvôli tankodromu pri Stratenej už niekoľko telefonických aj písomných sťažností od vodičov. Totiž, ak by aj chceli diery na ceste obísť, je to takmer nerealizovateľné. A tak namiesto 60-kilometrovej povolenej rýchlosti jazdia aj dvadsiatkou, len aby si nezničili auto.
Zase budú len látať
J. Demko dal do plánu na tento rok celoplošnú opravu spomínanej cesty, ale peniaze na ňu nie sú. "Ja na to žiadam peniaze každý rok, lebo faktom je, že I/67 nie je v dobrom stave. Mám na mysli celú cestu, nielen úsek pri Stratenej. Ale budeme to musieť riešiť vysprávkami". Keď sa teda trochu oteplí, nastúpia cestári a budú diery látať kus po kuse.
Môže za to soľ?
V tohtoročnej zimnej sezóne použili na posypovanie cestári iný druh soli, nie tú, ktorú používajú každý rok. "Prvýkrát to bola soľ na báze horečnanov. Kamennú soľ nedovolili zo životného prostredia, lebo sú tam zvláštne rastliny. Toto bolo skúšobné obdobie a ak nebudú žiadne negatívne následky, takú soľ budeme musieť používať aj naďalej," vysvetľuje J. Demko.
Pri používaní kamennej soli sa po iné roky stávalo, že ľad vo vyjazdených koľajach na ceste ostával po celú sezónu. Teraz sa roztopil. "Ale často sa stávalo, že roztopený ľad zmenený na vodu zase zamrzol a mohol roztláčať diery v asfalte. Tie sa potom zväčšovali". Výsledkom je približne 1 200-metrový úsek, po ktorom vodič nevie prejsť bez toho, aby do niektorej diery nevošiel.
Autor: ela
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Rožňavy a gemerského regiónu nájdete na Korzári Gemer