Rožňava má mať logo a slogan. Vedeniu mesta asi niekto múdry (kto by na tom rád zarobil) pošepkal, že treba byť akože moderným a ísť s dobou. Ten
Redakcia SME
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
niekto pomazaným radným hlavám nakukal, že treba zabudnúť na tradičné mestské insignie. Pečať, vlajka, či erb sú nanič! Svetom vládne predsa marketingová komunikácia, nielen v obchode, ale i politike a logo je ten správny prostriedok, ako ju vpáliť do voličských myslí. Mesto sa musí predávať ako tenisky, pivo alebo autá. Najideálnejšie by bolo, keby sa predávalo ako výrobok, pri ktorom nie je dôležitá skutočnosť, ale predstava, ktorá sa o nej dokáže vytvoriť. Napríklad tak, že doteraz tu nič nebolo a dejiny sa začali až od posledných volieb.
Asi preto si nejaký marketingový dobrodruh vymyslel, že mesto potrebuje logo, ktoré ho musí jednoznačne identifikovať a vyjadrovať jeho charakter v širšom kontexte regiónu (citát zo súťažných podmienok). Pekný nezmysel. Čo viac na ukotvenie v čase a priestore si môže stredoveké mesto ako Rožňava priať, než sú jeho historické znaky? Na čom viac by malo stavať, než na tradícii a kontinuite toho dobrého, čo tu bolo a časom preverené i ostalo? Jasné, že takéto niečo voličské hlasy nenaženie, lebo je to apolitické a nestranícke.
A tak treba niečo výsostne aktuálne, čo by vyjadrovalo súčasnosť. Čo tak šipku tým správnym Smerom, no nie s jednou, ale troma ružami. A sloganom by mohlo byť trebárs "Rožňava - červený skanzen", alebo "Mesto, kde zajtra je vždy včera", či "Kráľovstvo smerových zrkadiel". Keď sme už pri tých logách, tak Slovensko turistom predáva motýľa so slovami Malá veľká krajina. Je to zastaralé. Tiež by to bolo treba aktualizovať. Namiesto krehkého motýlika navrhujem čerta s logom Mefislo (Mečiar, Fico, Slota).