STELA KRAUSOVÁ, stela.krausovakorzar.skMesto Rožňava vyhlásilo v polovici novembra verejnú neanonymnú súťaž o logo a slogan mesta. Súťaž je určená
Ingrid Timková
Externý prispievateľ
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
STELA KRAUSOVÁ, stela.krausovakorzar.sk
Mesto Rožňava vyhlásilo v polovici novembra verejnú neanonymnú súťaž o logo a slogan mesta. Súťaž je určená pre kohokoľvek od profesionálnych dizajnérov, grafikov a výtvarníkov až po školákov, ktorí majú záľubu v grafike či výtvarníctve.
ROŽŇAVA. Logo aj so sloganom, ktoré bude vystihovať charakter mesta v grafickej aj textovej podobe v čo najširších súvislostiach, no s dôrazom na turizmus, bude používané na všetkých propagačných materiáloch, darčekových predmetoch, tričkách, perách a mesto sa ním bude prezentovať aj na medzinárodných výstavách o turizme.
Nápad vzišiel od pracovníkov Turistického informačného centra (TIC) s tým, že ho schválila komisia marketingu a cestovného ruchu pri Mestskom zastupiteľstve v Rožňave. "Logá a slogany má viacero miest. Je to trend, ktorým sa uberá externá komunikácia v súčasnosti. Ide nám o to, aby bola tá komunikácia jednotná, aj prostredníctvom loga. Keď sa chceme predať, musíme mať nejakú značku," hovorí riaditeľka TIC Karin Cseh. "Nechceme meniť symboly Rožňavy, tu ide skôr o reklamu," dopĺňa vedúca odboru regionálneho rozvoja mestského úradu v Rožňave Eva Petruchová. "Erb je vyjadrením histórie mesta. Turista sa z neho dozvie, že Rožňava je banícke mesto. Erb je však jedna vec, logo druhá. Prečo by sme mali erb zneužívať na marketing?" pýta sa K. Cesh, ktorá z vlastnej skúsenosti a z účasti na výstavách o turizme vidí, že nejedno mesto má už svoje logo aj slogan.
"Napríklad Košice majú slogan 'Mesto, ktoré to vie'. Piaty budapeštiansky obvod má zase slogan 'Mesto budúcnosti'. My nemáme predstavu o tom, aké logo a slogan by mala mať Rožňava. Práve preto však dávame šancu Rožňavčanom, aby nás inšpirovali, aby sme si logo vytvorili my, obyvatelia mesta." Uzávierka súťaže je 19. decembra. Všetky podmienky sú uverejnené na internetovej stránke mesta. Návrhy bude vyhodnocovať komisia, pričom v prípade, že sa jej žiadny návrh nebude páčiť, vyhradzuje si právo nevybrať žiadneho víťaza. Alebo skombinovať logo, ktoré vymyslel jeden súťažiaci so sloganom, ktorý je nápadom niekoho iného. Víťaz získa 10-tisíc korún. Po uzavretí zmluvy o autorských právach získa ďalších 40-tisíc. V prípade, že sa bude logo a slogan kombinovať, výhra sa rozdelí na polovicu. "Chceli sme osloviť najprv ľudí z mesta, mladých ľudí, nech sa neboja zapojiť sa. Odborníkov oslovíme až vtedy, keď nás žiadne návrh nezaujme," dodáva E. Petruchová.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Rožňavy a gemerského regiónu nájdete na Korzári Gemer