Korzár logo Korzár Gemer
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Pohľad za roh Alexandra Buzinkaya

Logománia, ktorá zachvátila Rožňavu, je obyčajná potemkiniáda. Dokonale totiž ilustruje štýl spravovania vecí verejných a mentálne nastavenie

predstaviteľov mesta a volených zástupcov ľudu. Zjednodušene povedané, ukazuje, ako sa tu roky riešia veci nekoncepčne, nesystémovo, bez akejkoľvek dlhodobej stratégie a plánu. Skrátka od lesa, formálne, len tak naoko, aby sa nepovedalo. No a navyše na nepodstatných veciach sa tu realizujú štáby ľudí, zatiaľ čo tie podstatné, napríklad predaje majetku, či finančné záležitosti, idú akosi mimo hlavného prúdu záujmu. Jasné, o nejakom logu nech rozhoduje trebárs i stodvadsaťčlenná komisia...

Veď stačí dať požuť voličom kapustu a bude pokoj, že? Pretože pointa nie je verejný, ale súkromný záujem. A to nehovorím len o nejakom marketingu, ale o všetkom, čo stvára samospráva. Ilustrovať by som to mohol na siahodlhom elaboráte dôkazov zo svojho takmer dvadsaťročného novinárskeho archívu.

Skryť Vypnúť reklamu

Ale teraz k veci. Neviem na Slovensku o logu, ktoré by propagovalo samotné mesto, teda jeho samosprávu. Z tých mála miest, čo logá majú, ide vždy o ich naviazanie na konkrétny produkt, ktorým sa chcú zviditeľniť (turizmus, história, pečenie trdelníkov, skanzen, európske mesto kultúry a podobne). Takže chyba lávky. O čo tu vlastne ide? Čo chce mesto propagovať? Papierové hlavy, poriadkumilovnosť, banícke či komunistické tradície, krčmovú turistiku, gastrozážitky, alebo čo? Z toho zadania to totiž vôbec nie jasné. Stojí v ňom iba, že ide o " súťaž na nové logo pre mesto, ktoré musí jednoznačne identifikovať mesto a vyjadrovať jeho charakter v širšom kontexte regiónu."

Tak si vyberte, okrem toho, že o žiadnom starom logu neviem, je tých identifikačných znakov toľko, koľko je chutí a názorov. Patrilo by sa teda skonkretizovať zadanie, že čo má to logo vlastne propagovať.

Skryť Vypnúť reklamu

V dnešnom ošiali marketingu a preceňovania jeho nástrojov však netreba zabúdať na jedno. Kokakolu z vody nikto neurobí. Nedokázal to ani taký mág, ako Fedor Flašík. Ak ostane Rožňava zanedbaným mestom s nahnevanými obyvateľmi, ktorí sa tu nebudú cítiť dobre, nebudú sem radi chodiť ani hostia. A na tom nič nezmení ani sebasvetovejšie logo.

Najčítanejšie na Gemer Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  7. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  7. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  8. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  9. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 32 103
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 30 285
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 13 187
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 200
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 9 568
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 538
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 528
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 726
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 421
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 846
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto

Pribudlo 64 obetí Covid-19, zaočkovali 3 892 osôb.

3 h
Pľúcny lekár Pavol Pobeha má v súčasnosti najviac práce s pacientmi s koronavírusom.

Ľudia majú dlhodobé následky.

13 h
Plagát nalepený v časti  Tinsley pripomína novoročné želanie namierené proti Slovkom.

Rodená Krompašanka Bibiana: Sme posudzovaní podľa neprispôsobivých.

13 h
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračné foto.

Sedem tipov, ako viesť debatu s tými, čo neveria.

18. jan
Vicepremiér a minister hospodárstva Richard Sulík (SaS).

Slávik vraj zdržiaval proces výstavby.

3 h
Čaká nás ďalšie kolo testovania.

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 231-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 3 801 obetí. Na Slovensku prebieha plošné testovanie.

7 h
Ilustračné foto.

Rúško v mnohých prípadoch stačí.

19. jan

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop