"Aj v našom zariadení je cítiť pokles stravníkov," informoval majiteľ reštaurácie v Rožňave Miroslav Demény. "Nižšiu návštevnosť pociťujeme pri zákazníkoch, ktorí sa k nám chodia stravovať na denné menu. Hostí, ktorí si k nám bežne chodievali posedieť vo večerných hodinách, nemáme skoro vôbec. Rodinné akcie, ako sú oslavy narodenín a podobe, sme ešte od začiatku roka nemali ani raz a v najbližšom čase akcie tohto druhu nemáme ani zarezervované."
Podobnú situáciu nám potvrdil aj majiteľ reštaurácie v Brzotíne Barnabáš Szakal, ktorý povedal: "Pokles stravníkov sme pocítili nielen v dennom stravovaní, no znížil sa nám aj záujem o rodinné akcie. Od nového roka sme ich mali približne dve. O skupinku stálych zákazníkov, ktorí si k nám chodievajú posedieť vo večerných hodinách, sme zatiaľ ešte neprišli" informoval majiteľ.
Pohostinstvá sa snažia lákať akciami
"Na hostí nezaberajú ani rôzne akcie, ktorými sa naša reštaurácia snaží stravníkov prilákať," priznala majiteľka reštaurácie v Rimavskej Sobote Lenka Mitterová. "Ľudia sa však snažia ušetriť každé euro a my musíme vymyslieť alternatívu, ako ich prilákať. Napríklad, teraz je v našej reštaurácii akcia 2 plus 1 zdarma. To znamená, že zákazník zaplatí za dva objednané obedy a jeden dostane od nás zdarma, no ani takto sa nám nepodarilo prilákať väčší počet hostí," povedala majiteľka.
"S návštevnosťou našej reštaurácie je to rôzne, no enormný pokles hostí sme v našom zariadení nezaznamenali," zdôveril sa nám čašník z revúckej reštaurácie.
Stáli zákazníci ostali, poklesli nám tringelty
O niečo iná je situácia v kozmetických, či masážnych salónoch v Gemeri. Svojich stálych klientov majú stále a na ich nedostatok sa zatiaľ sťažovať nemôžu.
"Nemôžem povedať, že by sa nám okruh našich stálych klientiek výrazne znížil, skôr je to cítiť na nižších tringeltoch," priznala majiteľka kozmetického salónu v Rimavskej Sobote.
"V globále sa dá povedať, že stále klientky naše služby využívajú aj naďalej, no nových zákazníčok máme o niečo menej," informovala majiteľka kozmetického salónu v Rožňave Božena Cmórová. "Klientky využívajú hlavne rôzne masáže, ušetriť sa snažia skôr pri nakupovaní kozmetických prípravkov."
"V poslednom období v Rožňave prebiehali Dni mesta, kedy bol lístok na predstavenie o niečo lacnejší a mali sme vypredané," informovala riaditeľka divadla Actores v Rožňave Tatiana Masníková. "Aj momentálne hrávame predstavenia skôr komornejšieho charakteru, kde sa zmestí približne 70 divákov. Musím povedať, že zatiaľ sme znížený počet divákov nepocítili. Očakávam však, že táto situácia v najbližších dvoch až troch mesiacoch ešte len nastane."
Poklesol dopyt po úveroch
O situácii v bankách nás informovala hovorkyňa Unicredit banky, a. s. so sídlom v Bratislave Zuzana Ďuďáková: "Záujem o hypotekárne úvery v banke stále pretrváva, no nárast záujemcov už nie je taký vysoký a cítiť určité spomalenie. Aj keď naša banka nezaznamenala žiadne väčšie problémy so splácaním úverov, nájdu sa však individuálne prípady. Ide o žiadosti klientov o prehodnotenie splátok, no percento nesplácaných úverov je však na celom území Slovenska zatiaľ nízke."
Hovorca Tatra banky so sídlom v Bratislave Boris Gandel informoval: "Pokles o úvery naša banka zaznamenala približne od novembra až decembra minulého roku. Táto situácia by sa dala zdôvodniť poklesom cien nehnuteľností." Podľa informácií hovorcu sa klienti snažia vyčkať na príhodnú chvíľu. Očakávajú, že sumy nehnuteľností sa ešte o niečo znížia a tak sa s vybavovaním hypotekárnych úverov neponáhľajú.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Rožňavy a gemerského regiónu nájdete na Korzári Gemer