Korzár logo Korzár Gemer
Štvrtok, 18. október, 2018 | Meniny má Lukáš
Nájdete nás na webe

Dobšinský kopec z pohľadu traťových rekordov

V roku 2018 oslávi svoje už tridsiate piate narodeniny.

Simone Faggioli na štarte.(Zdroj: Peter Podolinský)

DOBŠINÁ. Dobšinský kopec v roku 2018 oslávi svoje už tridsiate piate narodeniny. Okrem toho práve v meste, ktoré je zároveň aj bránou do Slovenského raja, už po siedmykrát v rade odštartuje seriál FIA European Hill Climb Championship.

A to je moment, keď si spoločne môžeme pripomenúť rekordy dobšinskej trate. Tých je hneď niekoľko, pričom práve v rokoch zaradenia Dobšinského kopca do európskeho šampionátu hodnota traťového rekordu „padala“ naozaj ako na počkanie.

Rekord tunajšej trate pred vstupom Dobšinského kopca do seriálu FIA European Hill Climb Championship držal Slovák Jaro Krajči, ktorému sa do histórie podarilo zapísať hneď štyrmi vylepšeniami času na trati v Dobšinej. Poslednýkrát to bolo v roku 2011, keď dosiahol hodnotu traťového rekordu na úrovni 2:31,811 minúty.

Článok pokračuje pod video reklamou

Rekord Jara Krajčiho však vydržal „iba“ rok, keď sa v Dobšinej zjavil Talian Simone Faggioli. Ten hneď pri svojom prvom dobšinskom predstavení posunul rekord trate na hodnotu 2:23,850 minúty.

Už o rok však rovnaký jazdec zdolal dobšinskú trať o sekundu rýchlejšie a v roku 2014 pridal ešte jednu. Hodnota rekordu trate sa tak „vyšplhala“ až na hodnotu 2:20,682 minúty.

Tento Faggioliho rekord, ktorý dosiahol na vozidle Norma M20FC vydržal odolávať celé tri roky, pričom sa rovnakému jazdcovi v minulom roku, čiže 2017 podarilo toto všetko zmeniť a z hodnoty rekordu stiahnuť dokonca o takmer celých päť sekúnd. Časomiera sa v momente prejazdu Simoneho cieľom zastavila na 2:15,783 minútach.

Fagioli tento aktuálne platný rekord trate dosiahol na rovnakom vozidle ako predchádzajúci, čiže na Norme M20FC.

Každá trať má však rekordov viacero a inak to nie je ani v prípade Dobšinského kopca. Tie totiž dosahujú aj niektoré iné ako najsilnejšie štartujúce vozidlá. Poďme si preto pripomenúť aspoň niektoré z nich.

V prípade takzvaných plechových vozidiel je držiteľom rekordu v čase 2:38,656 český jazdec Dan Michl. Ten dosiahol v minulom roku, čiže 2017.

Najrýchlejším v skupine A na Dobšinskom kopci je od roku 2013 rovnako český jazdec Jaromír Malý, pričom hodnota ním dosiahnutého času je 2:54,302 minúty.

V N-kách od roku 2015 kraľuje Dobšinčan Vlastimil Majerčák, ktorý dokázal Mitsubishi Lancer EVO IX vyhnať na Dobšinský kopec v čase 2:58,038 minúty.

Medzi historikmi to je zase Talian Uberto Bonucci, ktorý na historickej Oselle dosiahol v Dobšinej v minulom roku čas 2:47,282 minúty.

Pri sledovaní neustáleho zlepšovania časov nielen v Dobšinej, ale aj na iných európskych tratiach, sa v tomto momente natíska otázka.

Budeme svedkami nových rekordov aj v rámci XXXV. Dobšinského kopca 2018? To sa dozvieme v Dobšinej v dňoch 20. – 22. 7. 2018.

Informoval tlačový tajomník pretekov M. Majláth.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Gemer Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  2. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  3. Rozprávkové tankovanie
  4. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  5. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  6. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  7. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  8. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  9. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  10. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  1. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  2. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  3. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  4. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  5. Rozprávkové tankovanie
  6. AAA Auto zorganizovalo autogramiádu
  7. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  8. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  9. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  10. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  1. Odborníčka na výživu: Večera maximálne 4 hodiny pred spánkom 21 383
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 913
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 420
  4. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 11 391
  5. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 293
  6. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 551
  7. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 912
  8. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 6 689
  9. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára! 4 893
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 4 492

Neprehliadnite tiež

Vodohospodári si stavajú obslužné cesty. Podľa Košíc vlastne budujú cyklotrasy

Cyklisti sa dostanú popri Hornáde až na prah Aničky.

Nové pohotovosti fungujú tri mesiace, očakávané zmeny nepriniesli

Situáciu na centrálnych príjmoch preverí až chrípka a zimné úrazy.

Kauza Sečovce: Grátis advokát školy od nej dostal výpoveď

Nízky: Na súde ďalej zastupujem 122 zamestnancov a žiakov.

Tipy na dnes - štvrtok 18. októbra

Naše tipy na zaujímavé kultúrne podujatia a spoločenské akcie.

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Privatbanka bola pre Kočnera kľúčová, bola pri Bonaparte aj pri Technopole

Obchodoval aj s ďalšími, od Tatra banky kúpil pohľadávky.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Kočnerova minulosť nenecháva veľa pochybností

Čo majú spoločné Kočnerove kauzy?

Komentár Zuzany Kepplovej

Bez základnej spravodlivosti politický život len predstierame

Zažívame nebezpečné časy, keď sa priam objedáme prísľubmi spravodlivosti.

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop