Korzár logo Korzár Gemer
Nedeľa, 17. február, 2019 | Meniny má Miloslava
Nájdete nás na webe

Haviarik: V Poľsku to bolo niečo úplne nové

Séria pretekov klasického Spartan Race sa rozbehla pretekmi v poľskom Bytome.

Jakub Haviarik.Jakub Haviarik.(Zdroj: archív J. H.)

ROŽŇAVA. Séria pretekov klasického Spartan Race sa rozbehla pretekmi v poľskom Bytome. O svoje zážitky z pretekov sa podelil Jakub Haviarik z tímu Extreme Obstacle Runners.

Máte za sebou prvé preteky klasickej Spartan Race. Aká bola trať?

– Po príchode do Bytomu som ostal mierne znepokojený, pretože preteky boli situované na okraji tohto poľského mesta, v nejakej priemyselnej zóne v tesnej blízkosti bane. Očakával som teda rovinatú trať v nie peknom prostredí. Zo začiatku pretekov sa mi to aj potvrdzovalo, bežali sme okrajom mesta po poliach a lesíkoch a miestami bolo na trati aj veľa odpadkov, no neskôr sa trať stočila do areálu bane a tam to bolo naozaj zaujímavé a rozmanité. Užili sme si aj nejaké tie umelo vytvorené kopčeky, čo boli vlastne násypy a haldy štrku a rôznych zvyškov po ťažbe. Nakoniec som bol teda milo prekvapený a trať sa mi naozaj páčila, pretože bolo to niečo úplne nové, ako sme doteraz zažili.

Štartovali ste v Super i Sprinte. Skončili ste druhý, resp. prvý. Ako hodnotíte jednotlivé preteky?

– Ako som spomínal vyššie, kopcov sme si v Bytome neužili, takže jednotlivé preteky boli veľmi rýchle a k dobrému a rýchlemu behu bolo potrebné pridať aj bezchybný výkon na prekážkach. To sa mi aj podarilo. Na rannom Supri som sa zo začiatku držal vpredu s Peťom Žiškom a spravili sme si pekný náskok pred ostatnými. Niekde zhruba na 4. – 5. kilometri sa mi však Peťo začal výraznejšie vzďaľovať. Bežalo sa mi však dobre a preteky som si užíval. Nehnal som sa za ním a strážil som si druhé miesto, na ktorom som bol s výrazným náskokom pred tretím pretekárom. Zhruba na 10. kilometri sa však situácia trochu zamotala, keďže som nesprávne odbočil. Trať som si predĺžil o nejakých 250 metrov, tým pádom ma dobehol maďarský pretekár na 3. mieste, no na posledných 2 km som mu nedal šancu a v závere som teda ešte zrýchlil a do cieľa som dobehol na 2. mieste s pohodlným náskokom 20 sekúnd. Na Sprinte, ktorý bol kvôli CEU sérii omnoho dôležitejší, som vôbec necítil únavu z ranných pretekov. Bežalo sa mi dokonca ešte lepšie ako ráno, čo dokazovali aj medzičasy. Zo začiatku sme bežali spolu 4 bežci, no jeden mierne strácal bežecky, ďalší spadol na balanci a Peťo ma pustil do čela pretekov, keď spadol na multirigu. Vedúcu pozíciu som si teda už nepustil a dobehol do cieľa na prvom mieste spokojný so svojím bežeckým výkonom a výkonom na prekážkach a ujal som sa vedenia aj v CEU sérii s miernym náskokom.

Aké preteky vás čakajú najbližšie?

– Najbližšie ma čakajú preteky v Maďarsku, no na nich je moja účasť ešte neistá, keďže som sa v Bytome aj mierne zranil. Potom na konci apríla ma čakajú preteky v Kutnej Hore, na ktoré sa veľmi teším, pretože to vyzerá byť zaujímavé.

CEU súťaž sa skladá z piatich pretekov. Ako sa pozeráte na ich zloženie? Vyhovuje vám?

– Ja osobne som so zložením pretekov spokojný, pretože zloženie pretekov úrovní dvakrát Sprint, dvakrát Super a raz Beast je podľa mňa viac objektívne. Ukáže silu a kvalitu jednotlivých pretekárov, pretože budeme musieť ukázať rýchlosť a šikovnosť na Sprintoch a tak isto Beast preverí aj naše vytrvalostné schopnosti. Avšak ak by bolo na mne, privítal by som aj CEU sériu tímov a tak isto CEU sériu v úrovni Beast, keďže Sprint a Super sme tu už mali minulý rok.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Gemer Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  2. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  3. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online
  4. Šanca pre mladé talenty z oblasti umenia, vedy či športu
  5. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime
  6. Stotisíc ľudí rozhodlo: Nadácia banky rozdelí štvrť milióna eur
  7. Slovensko má historicky najvyšší počet ľudí bankujúcich online
  8. ZSE ako jediné prináša Virtuálnu batériu pre fotovoltiku
  9. First moment: Španielske pobrežie patrí medzi najpredávanejšie
  10. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma
  1. Podnikanie a významné ukazovatele v roku 2019
  2. Smartfóny Samsung Galaxy S priniesli množstvo inovácií
  3. eKasa prichádza na Slovensko
  4. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  5. 4 úkony, ktoré treba absolvovať po založení s.r.o.
  6. Konferencia - EU support for research
  7. A dynamic year in the industrial and logistics sector
  8. Hotovosť je na ústupe. Karty akceptujú aj v kostole či na ulici
  9. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  10. Zápis do Registra partnerov vo verejnom sektore
  1. Na dôchodok si možno sporíte zle. Šesť zásad správneho šetrenia 19 133
  2. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku 12 402
  3. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu 9 175
  4. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma 8 322
  5. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime 6 104
  6. Hotovosť je na ústupe. Karty akceptujú aj v kostole či na ulici 4 933
  7. First moment: Španielske pobrežie patrí medzi najpredávanejšie 4 614
  8. Esin Group: Líder Iniciatívy poľnohospodárov vydiera 4 184
  9. Zbrojársky líder z Považia pomáha ľuďom 4 038
  10. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online 3 859

Téma: Spartan Race


Neprehliadnite tiež

V Malej farme zachraňuje zvieratá. Bojuje s nedostatkom a nezáujmom ľudí

Danka Arvaiová: Dobrovoľníctvo musí byť robené zo srdca.

Malá farma má stále nedostatok dobrovoľníkov.
Pohľad Lenky Hanikovej

Ako sa dostať vlakom z východu do Brna a prežiť

Atmosféra vo vlakoch sa mi zdá milo bojovná a možno to z nás robí silnejšie osobnosti.

Mimoriadny vlak za Mikulášom čakal na deti na humenskej stanici.

V Krompachoch sa vykoľajil nákladný vlak, trať je neprejazdná

Cestujúcich prevážajú autobusmi, vlaky meškajú. Opravovať budú celú noc.

Vykoľajený vlak.

Na dobrovoľníctvo nepotrebujete certifikáty, len chuť niečo zmeniť

Martin Ištvan: Práce mám dosť, ale dobrovoľníctvo je moja psychohygiena.

Ošarpaný výmenník dostal nový vzhľad vďaka Dobrovoľníckemu centru Košíc a šikovným dobrovoľníkom.

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Kedy tu mávate leto? Vlani bolo v stredu

Reportáž z najchladnejšieho miesta na Slovensku.

Píše Emil Višňovský

Dankova kauza ukázala, že naši politici si nevážia vzdelanie

Stačí im ničím nekrytý papier.

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop