Korzár logo Korzár Gemer
Utorok, 21. november, 2017 | Meniny má Elvíra
Pridajte si svoje mesto

Tím L Racing úspešne štartoval v Dobšinej i na Jankovom vŕšku

Na konci júla mali kopčiari nabitý program.

Betliarčan Denis Pavlík s tímom na Dobšinskom kopci 2017.(Zdroj: Peter Podolinský)

KRÁSNOHORSKÉ PODHRADIE. Predposledný víkend boli preteky na Dobšinskom kopci a o týždeň neskôr na Jankovom vŕšku.

Samozrejme na týchto podujatiach nechýbali ani pretekári tímu L Racing z Krh. Podhradia.

Jankov Vŕšok pri Uhrovci skrýva jednu z najtechnickejších tratí majstrovstiev Slovenska pretekov automobilov do vrchu.

Posledný júlový víkend si tam zmerali sily aj jazdci tímu L Racing.

Talent

Mladý Denis Pavlík neváhal zužitkovať svoje doterajšie skúsenosti a nazbieranú odvahu za volantom Peugeot 208 VTi R2 a z Uhrovca odchádzal s ďalšou zbierkou trofejí, pričom pravidelne dosahoval lepšie časy, než konkurencia na výkonnejších strojoch.

V sobotu mu patrilo 1. miesto v Junioroch, 1. miesto v A-1600 a 4. miesto v triede A (MSR). V nedeľu to bolo 1. miesto A-1600, 2. miesto tr. Junior a 3. miesto tr. A (MSR).

„Na tento kopec som sa s týmto autom tešil najviac zo všetkých. Je technický, miestami má horší asfalt. V poľskej konkurencii triedy A-1600 sa mi v sobotu podarilo poraziť všetkých. V nedeľu to dopadlo nad očakávania. Oproti sobote som sa ešte trochu zrýchlil a dokázal byť druhý najrýchlejší v 1,6-litrových autách,“ povedal Denis Pavlík.

V inom aute

Věroslav Cvrček ml. prišiel do Uhrovca opäť hájiť farby krásnohorského tímu L Racing, no netradične za volantom Mitsubishi Lancer EVO IX Petra Liptáka.

Peter napokon nemohol prísť a Rexteam, ktorý pripravuje Cvrčekovu Škodu Fabia RS2000, prenajíma toto auto Poliakovi Waldemarovi Kluzovi.

Poľský šampionát bol rovnako súčasťou Jankovho Vŕšku.

Cvrček junior si teda z pretekov odniesol po oba dni druhé miesta v najsilnejšej triede kapotovaných vozidiel E1 (MSR).

„Jankov vŕšok hodnotím pozitívne. Úlohou bolo vyskúšať si nové auto, pokúsiť sa jazdiť čo najlepšie a v ideálnom prípade pozbierať nejaké body. Mitsubishi, s ktorým zvyčajne jazdí Peter Lipták, mi od začiatku celkom sadlo. Už v druhom sobotnom tréningu som zašiel čas 1 min 57 s. Rovnaký čas som spravil v oboch sobotných aj nedeľných meraných jazdách. Myslím si, že to bolo moje maximum s týmto autom za daných okolností. Skúšali sme rôzne nastavenia podvozku aj iné pneumatiky, skúšal som rôzne jazdné štýly a vždy bol čas takmer rovnaký. Druhé miesta zo soboty a nedele sú peknou odmenou. V druhom nedeľnom tréningu som bol v jednej zákrute prirýchly a zlomil som zadné koleso. Som preto vďačný mechanikom, ktorí opäť dali auto do bezchybného stavu. Ďakujem pánovi Liptákovi za túto príležitosť a ospravedlňujem sa Petrovi, že som zľahka poškodil jeho auto,“ uviedol Věroslav Cvrček ml.

Druhé miesta

Do tretice sa na štart pretekov postavil aj manažér L Racingu Ján Lipták, a to opäť za volantom relyového Mini John Coo-per Works WRC. V triede A (MSR) si vyjazdil dve druhé miesta.

„Preteky na Jankovom Vŕšku pre nás dopadli veľmi dobre, i keď si Věroslav musel tentokrát zvyknúť na nové auto, čo sa mu aj podarilo. Ja som sa postupne zžíval s technickou traťou aj s autom a výsledný čas v sobotu a v nedeľu bol prakticky identický. Chcem poďakovať našim mechanikom a všetkým, ktorí pomohli s pohotovou opravou zlomeného kolesa na Mitsubishi,“povedal Ján Lipták.

Dobšinský kopec

Majstrovstvá Európy v pretekoch automobilov do vrchu v Dobšinej sú každoročným motoristickým sviatkom.

Súčasťou Dobšinského kopca je samozrejme aj slovenský a český šampionát, ktorého sa zúčastnili viacerí jazdci tímu L Racing z neďalekého Krásnohorského Podhradia.

V domácom prostredí

Tím L Racing to do Dobšinej nemá skutočne ďaleko a práve Dobšinský kopec je i domácim podujatím ich relyového jazdca a Dobšinčana Vlastimila Majerčáka.

Ten si svoj Ford Fiesta R5 EVO otestoval v kopcovej skupine S20-3000, z ktorej si odniesol 1. miesto (MSR aj ME) a 12. v celkovom hodnotení MSR PAV.

„Štartovať v Dobšinej je pre mňa ako Dobšinčana stále veľká vec. Aj keď technika v podobe rely špeciálu nie je to pravé na tento kopec, bral som to ako ďalší rely tréning. Počasie strašilo po celý víkend. Jedno sobotné kolo sme šli ešte na vlhkej ceste, no ostatné jazdy sme si užívali na suchu. Dostal som trofej za 1. miesto v skupine v rámci ME aj MSR. Prišlo nás povzbudiť množstvo divákov na trati, ale aj v servise. Jazdiť kopec bolo príjemné spestrenie, no teraz sa už tešíme a pripravujeme na veľkú európsku súťaž FIA ERC v poľskom Rešove. Čaká nás boj o ďalšie body do FIA Zóny strednej Európy,“ povedal Vlastimil Majerčák.

Skvelá atmosféra

Betliarčan Denis Pavlík ako stálica tímu v pretekoch do vrchu nesklamal ani na domácom Dobšinskom kopci. Na Peugeote 208 VTi R2 si v súčte nedeľňajších meraných jázd odniesol 3. miesto v triede A-1600 a 2. miesto v Junioroch.

„Prvá ostrá jazda mi vyšla na 99 percent a v Á-čku boli rozdiely minimálne. V druhej jazde mi nevyšiel hneď štart a pri konci mi začali odchádzať gumy a už som nechcel zbytočne riskovať. Celý víkend hodnotím pozitívne. Bola tam skvelá atmosféra a ďakujem všetkým, ktorí si prišli pre podpiskartu a prehodili pár slov,“ uviedol Denis Pavlík.

Spokojnosť

Ján a Peter Liptákovci premenili manažérske tímové úlohy na pretekárske. Ján si na Mini John Cooper Works WRC vyjazdil v skupine A-3000 víťazstvo a v triede A celkovo výborné 2. miesto.

Peter si po pretekoch v Zaluži sadol do horúceho sedadla svojho Mitsubishi Lancer EVO IX len druhý krát tento rok. Patrí mu napríklad 5. miesto v silnej triede E1+2000.

„Mini fungovalo veľmi dobre, no je to auto pre rely a chýba mu tá maximálna rýchlosť. Z tímového pohľadu sme s výsledkami veľmi spokojní,“ povedal Ján Lipták.

„Nešiel som samozrejme na výsledok, moje prvé a jediné tohtoročné preteky boli zatiaľ len v poľskej Zaluži. Ukazuje sa tak znovu nedostatok času pre pracovné povinnosti. Časy som šiel štandardné, tak ako aj po predošlé ročníky a nezhoršil som sa, to je základ. Auto je po motorickej stránke super, akurát prevodovka je nastavená na krátko a to je v Dobšinej nevýhoda. Počasie nám oproti minulému roku celkom vyšlo, sobotňajší dážď veľa neov-plyvnil. Posledné dva roky sa mi často kazila prevodovka, tentokrát funguje dobre, no žiaľ, nemám toľko času na pre-tekanie,“ uviedol Peter Lipták.

Víťazstvá

Vynikajúci výkon podal aj Věroslav Cvrček ml., ktorého Škodu Fabia RS2000 pripravuje jeho rodinný Rexteam a u nás preteká pod vlajkou tímu L Racing.

V Dobšinej si vyjazdil víťazstvá v silnej triede E1+2000 (MSR aj MČR) s odstupom pol sekundy pred konkurenciou, v súčte časov oboch meraných jázd.

„Tohtoročný Dobšinský kopec boli jedny z najzaujímavejších, najnapínavejších a predovšetkým najúspešnejších pretekov. I keď sa nezúčastňujem celej sezóny, snažím sa na každom podujatí zo seba vydať svoje maximum a predovšetkým nazbierať skúsenosti a dáta do budúcna. S Dobšinou som veľa skúseností nemal, štartoval som tu iba minulý rok a vtedy navyše na mokrej trati. Na suchu to teda bolo teraz po prvýkrát. Išlo sa skutočne rýchlo a nebolo jednoduché absolvovať perfektnú jazdu v maximálnom tempe. Prvá meraná jazda sa napriek tomu podarila, bola skôr pokojnejšia a s rezervou v brzdných bodoch. Podarilo sa tam vyhrať a zaistiť si drobný náskok. Druhá jazda bola agresívnejšia, čas bol ešte lepší a víťazstvo bolo skvelou odmenou. Náskok nebol veľký, čo dodalo pretekom náboj a hlavne obrovskú chuť posunúť o kúsok vpred seba i auto. Ďakujem L Racingu a Rexteamu za technickú i morálnu podporu. Všetci v tíme sme si užili preteky, na ktoré dlho nezabudneme,“ povedal Věro-slav Cvrček ml.

Informoval Martin Trenkler z Race Pro Media.

Neprehliadnite tiež

V Michalovciach otvorili nemocnicu novej generácie

Celkové náklady na výstavbu sa vyšplhali na 34 miliónov eur.

Pozrite si vianočnú výzdobu v košickom centre

Po vianočnej jedli sa na Hlavnej vešia výzdoba a pribúdajú stánky.

Košický záchranár je obvinený z troch rôznych zločinov

Pojednávanie o drogách mal mariť avízom o bombe na súde.

Vodič Renaultu Laguna neprežil náraz do stromu

Nehoda sa stala na ceste medzi Spišskou Belou a obcou Bušovce v okrese Kežmarok.

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Aj kvôli stratenej generácii nemôžeme uhnúť z dvadsaťosemročnej cesty

Ak sa slobody teraz vzdáme, tak neistota a cena, ktorú zaplatila celá generácia, ostane stratená.

Najčítanejšie na Gemer Korzár


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  4. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  7. Moskva alebo Petrohrad?
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  9. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  10. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  1. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  2. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  3. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  4. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  7. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  8. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  9. Modern luxury next to the Blue Church
  10. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  1. Moskva alebo Petrohrad? 6 385
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 6 198
  3. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 530
  4. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 2 298
  5. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 292
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 974
  7. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 1 609
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 347
  9. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 159
  10. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 058

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop