Korzár logo Korzár Gemer
Pondelok, 3. október, 2022 | Meniny má Stela

Peniaze vlády na opravu cesty vedúcej do jaskyne nestačia

Oprava cesty k Ochtinskej aragonitovej jaskyni sa komplikuje.

Milan Kolesár. Jelšava sa pokúsi získať peniaze na opravu cesty v ich katastri z projektu na protipožiarne cesty.Milan Kolesár. Jelšava sa pokúsi získať peniaze na opravu cesty v ich katastri z projektu na protipožiarne cesty. (Zdroj: korzar.sme.sk)

OCHTINÁ/JELŠAVA. Obyvatelia Gemera i turisti mali dôvod na radosť po tom, ako predstavitelia vlády Slovenskej republiky 13. septembra 2016 v Rožňave prisľúbili 100- tisíc eur na opravu zdevastovanej príjazdovej cesty k svetoznámej Ochtinskej aragonitovej jaskyni.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vytriezvenie z predčasnej radosti prišlo krátko po tom, ako si kompetentní rozrátali skutočné náklady na jej opravu.

Peniaze vlády na opravu nestačia

Starosta Ochtinej Marián Kapusta (nez.) informoval, že na 2,2 km dlhú cestu pri dnešnej cene položenia asfaltu by im peniaze postačili len na cestu širokú tri metre.

SkryťVypnúť reklamu

„Prideľované peniaze na obnovu cesty neboli rozpočtované. Teraz hľadáme výcho-disko, ako nájsť ďalšie zdroje, aby sa tá cesta urobila kvalitne, a nielen na pár rokov,” uviedol Kapusta s tým, že je potrebné vybudovať cestu, po ktorej by mohli bezpečne prejsť aj autobusy.

Problémová prístupová cesta k parkovisku jaskyne prechádza cez katastrálne územie obce Ochtiná a mesta Jelšavy.

Kapusta uviedol, že časť cesty z Jelšavskej strany bude najprv potrebné upraviť, až potom asfaltovať.

„Na kvalitnú obnovu cesty budeme potrebovať aspoň dvakrát toľko, čo nám poskytla vláda,” skonštatoval Kapusta.

Sťažnosti a zúfanie turistov vnímajú aj pracovníci Ochtinskej aragonitovej jaskyne.

Správca Alexander Csunyo povedal, že ich jaskyňa sa radí medzi svetové unikáty a neudržiavanú, zničenú prístupovú cestu si nezaslúži.

SkryťVypnúť reklamu

„Táto jaskyňa je unikátna nielen na Slovensku, ale aj na celom svete. Bohužiaľ, prístupová cesta nezodpovedá klenotom, ktoré sa nachádzajú v podzemí Ochtinskej aragonitovej jaskyne,” skonštatoval Csunyo a dodal, že je to veľká škoda, keďže za mesiac apríl zaznamenali oproti minulému roku dvojnásobný záujem turistov.

Csunyo doplnil, že v apríli tohto roku si krásy jaskyne prišlo pozrieť presne 2 555 návštevníkov.

Prečítajte si tiež: Turistov na Gemeri vítajú schátrané areály jaskýň Čítajte 

Oprava cesty sa dala do pohybu

Starosta Ochtinej v spolupráci s primátorom Jelšavy Milanom Kolesárom (SDKÚ-DS) zorganizovali 26. apríla stretnutie všetkých zainteresovaných strán.

Kapusta uviedol, že spolu so zástupcami Banskobystrického samosprávneho kraja, Slovenskej správy ciest a Štátnej ochrany prírody Slovenskej republiky (ŠOP) si na stretnutí dohodli ďalší postup a rozdelili si úlohy.

Dočítajte tento článok
s predplatným Korzar.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.

Najčítanejšie na Gemer Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
  2. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň
  3. Druhý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  4. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  5. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  6. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  7. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  8. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  1. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň
  2. Druhý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  3. KOSIT hľadá do svojho tímu ďalších vodičov
  4. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  5. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  6. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  7. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  8. SITA Slovenská tlačová agentúra zlepšuje dostupnosť služieb
  1. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 6 649
  2. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 5 846
  3. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 5 072
  4. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 4 705
  5. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 923
  6. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 809
  7. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 541
  8. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma 2 070

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Opýtám sa R. R.
  2. Anna Miľanová: Rozpustné autá?
  3. Lubomir Zahora: Siroty miznú, nik nevie kam
  4. Miroslav Kocúr: Na každom, aj na ministrovi školstva záleží
  5. Za živé rieky: Rudava, rieka ktorá ožila
  6. Juraj Droba: Moderné školy na úrovni 21. storočia
  7. Stop alibizmu: Modlite sa s Putinom, aby Boh neexistoval – vy, schvaľovatelia ruskej agresie voči Ukrajine
  8. Štefan Vidlár: Servilňí servanťi Slováci
  1. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 956
  2. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 7 748
  3. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 4 722
  4. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 4 154
  5. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 3 411
  6. Miroslav Kocúr: Progresívny fašizmus voči kresťanom? 3 116
  7. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 2 843
  8. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam. 2 657
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Opýtám sa R. R.
  2. Anna Miľanová: Rozpustné autá?
  3. Lubomir Zahora: Siroty miznú, nik nevie kam
  4. Miroslav Kocúr: Na každom, aj na ministrovi školstva záleží
  5. Za živé rieky: Rudava, rieka ktorá ožila
  6. Juraj Droba: Moderné školy na úrovni 21. storočia
  7. Stop alibizmu: Modlite sa s Putinom, aby Boh neexistoval – vy, schvaľovatelia ruskej agresie voči Ukrajine
  8. Štefan Vidlár: Servilňí servanťi Slováci
  1. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 956
  2. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 7 748
  3. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 4 722
  4. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 4 154
  5. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 3 411
  6. Miroslav Kocúr: Progresívny fašizmus voči kresťanom? 3 116
  7. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 2 843
  8. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam. 2 657
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie