Korzár logo Korzár Gemer
Pondelok, 23. júl, 2018 | Meniny má Oľga
Nájdete nás na webe

História Rally Rožňava siaha dvadsať rokov dozadu

Prvý ročník vyhrali Igor Drotár s Vladom Bánocim na Toyote Celica GT-Four.

Momentka z predošlých pretekov.(Zdroj: Peter Podolinský)

ROŽŇAVA. Niektoré rely preteky majú svojich stálych organizátorov, no v prípade rožňavskej súťaže to tak rozhodne nie je.

Súťažné autá sa na zaujímavé gemerské trate mali možnosť dostať vďaka viacerým skupinám organizátorov.

Prvým organizátorom súťaže v rokoch 1997 – 2000 bol rožňavský Autošport klub Rožňava pod vedením Jozefa Proschingera, ktorý bol aj prvým riaditeľom súťaže.

Neskôr organizátorskú a riaditeľskú štafetu prevzali Peter Lučko a Štefan Vanyo.

Po štvorročnej prestávke, v roku 2004, obnovila rožňavskú rely spoločnosť MotoR Service s.r.o. a v rokoch 2007 a 2008 za organizáciou súťaže stáli spoločnosti Eurobus a Tempus.

Článok pokračuje pod video reklamou

Viaceré ročníky rožňavskej rely však vďačia za svoju existenciu Jánovi Liptákovi zo spoločnosti L Racing, ktorá ich finančne podporovala.

Táto spoločnosť stojí aj za zrodom tohoročnej rely, ktorej prípravy sa po viacročnej prestávke chopili košickí organizátori z Auto Klubu Košice.

Spolu so spoločnosťou L Racing s.r.o. by chceli prispieť k obnove súťaže, ktorá patrí do motoristickej „mapy“ Slovenska na Gemeri, v kraji, v ktorom majú automobilové súťaže tvrdo zapustené korene a najväčšiu divácku podporu.

Disciplíne rely sa v tomto regióne darí aj vďaka ústretovému prístupu zástupcov mesta Rožňava, ktorí sú dlhodobo naklonení pomôcť a podporiť túto športovú aktivitu v meste.

Vráťme sa však do súťažnej histórie tohto podujatia.

V premiére dvadsiatka tímov

Na tratiach 1. ročníka Rallye Rožňava sa predstavilo 20 súťažných posádok.

Keďže rely sa konala v októbri, na konci sezóny, rozhodovalo sa nielen o jej víťazoch, ale aj o majstroch Slovenska.

Organizátori zaradili do programu okrem tradičných rýchlostných skúšok v okolí Rožňavy a Krásnohorského Podhradia aj mestský okruh v Rožňave.

Ten navštívilo veľké množstvo fanúšikov, ktorí spoznali čaro mestskej „superšpeciálky“.

Rozdiely medzi posádkami boli malé.

Najväčšie súboje sa odohrávali medzi Igorom Drotárom s Vladom Bánocim a Bedřichom Habermannom s Emilom Horniačkom.

Úspešnejší napokon boli Prešovčania, avšak len o tri sekundy. To im stačilo k víťazstvu na 1. Rallye Rožňava a k zisku titulu majstrov Slovenska v rely.

Ďalšie ročníky

Rallye Rožňava pokračovala v ďalších troch rokoch v stabilnom tempe, stále s inými víťazmi.

V roku 2000 sa uskutočnil jej štvrtý ročník, po ktorom nasledovala štvorročná prestávka, aby došlo v roku 2004 k obnove súťaže.

Tá sa vydarila, pretože na štart sa postavila až päťdesiatka posádok zo Slovenska, Česka a Maďarska a víťazstvo si odniesli Ferenc Kiss s Lászlóm Penderikom na Hyundai Accent WRC.

V ďalších rokoch vystriedala súťaž rôznych partnerov.

V roku 2008 sa uskutočnil posledný ročník a aj keď boli viaceré plány na ďalšiu obnovu súťaže, stalo sa tak až v tomto roku 2017.

Popri tom deviaty ročník bol v celku vydarený.

Svoje „sily“ si vtedy zmeralo 58 posádok z piatich krajín Európy. Najväčší boj rozpútali Jozef Béreš jun. s Róbertom Mullerom a Grzegorz Grzyb s Przemyslawom Mazurom, obe dvojice na Fiat Abarth Grande Punto S2000.

Poľská posádka sa však so súťažou rozlúčila v druhý súťažný deň po strete s obrubníkom na mestskej rýchlostnej skúške a bolo rozhodnuté. Víťazstvo si odniesli Béreš s Mullerom.

Informovala tlačová tajomníčka L Racing 10. Rally Rožňava Zdenka Tamášová.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Gemer Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  4. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  5. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  6. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  8. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. S dobrým pivom leto chutí
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  10. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 33 530
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 945
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 216
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 382
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 8 935
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 931
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 690
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 494
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 289
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 790

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop