Korzár logo Korzár Gemer
Utorok, 25. apríl, 2017 |Meniny má Marek
ROZHOVOR

Debnár: O Minirally cup 2017 je veľký záujem

Kvalita seriálu sa z roka na rok zvyšuje.

František Debnár.(Zdroj: Peter Podolinský)

Seriál pretekov Minirally cup už niekoľko sezón ponúka fanúšikom rely možnosť súťažiť. Kvalita seriálu sa z roka na rok zvyšuje. Príkladom toho bola aj tohtoročná Dobšinská zima. Porozprávali sme sa s administrátorom seriálu Františkom Debnárom.

Na Dobšinskej zime sa začal aj nový ročník Minirally cupu. Ako hodnotíte prvé preteky?

„Dňa 4. februára sa uskutočnilo prvé podujatie seriálu MRC 2017 pod názvom Dobšinská zima 2017. Príroda veľmi napomohla úspešnému priebehu, keďže niekoľko dní pred podujatím napadlo množstvo snehu, čo však spôsobilo usporiadateľom starosti s prípravou trate. Podľa vyjadrenia riaditeľa pretekov pán Kollárika však vďaka úspešnej spolupráci s mestom Dobšiná, podnikom Mestské lesy Dobšiná a ďalšími, ale aj vďaka veľkému úsiliu a pracovnému nasadeniu množstva zanietených ľudí, bolo podujatie pripravené na výbornej úrovni. Trať bola veľmi dobre vypluhovaná, dokonca mechanizmy ju upravovali aj počas prestávky medzi jednotlivými sekciami súťaže. Mimoriadne sa usporiadatelia zhostili aj zabezpečenia bezpečnosti divákov popri trati navozením veľkého množstva balíkov sena, ale aj vypáskovaním a dokonca odstránením snehu v bezpečných diváckych zónach. Takisto boli diváci a návštevníci spokojní s pripravenými a vypluhovanými parkoviskami v blízkosti štartu prvej rýchlostnej skúšky.
Z môjho pohľadu hodnotím teda toto podujatie vysoko pozitívne. Usporiadatelia nám všetkým ukázali, ako sa dá pripraviť a zrealizovať „amatérske“ podujatie na špičkovej úrovni.“

Vráťme sa ešte k ročníku 2016. Ako ho hodnotíte s odstupom pár týždňov?

„Minulá sezóna MRC opäť ukázala, že toto je mimoriadne životaschopný projekt aj bez podpory zo strany SAMŠ. Ja sám som bol iniciátorom rokovaní o prípadnej možnosti, aby sa MRC stalo „treťou“ ligou slovenskej rely. Aj to počas zhruba pol roka diskusií vyzeralo na dobrú vec, ale v konečnom dôsledku sme „stratili“ spoločnú reč a MRC aj naďalej ide samostatne. Do seriálu sa zapojilo sedem rôznych usporiadateľov. Sezóna tradične začala v Dobšinej 6. 2. 2016, nasledovalo podujatie u „nového“ usporiadateľa z Levoče, kde pod vedením riaditeľa Ondreja Lisoňa pripravili pekné podujatie v priestore Levočských vrchov. Potom nasledovalo podujatie v Moldave n/B, kde sa po prvýkrát organizoval pretek MRC spoločne s Regionálnym rally pohárom. Potom nasledovalo podujatie na Liptove, ktoré usporiadal Martin Jurečka v priestore Smrečany – Veterná Poruba – Žiar. V júni sa uskutočnilo opäť tradičné podujatie v Dolnej Strehovej. V septembri sa na Liptove uskutočnil už 7. ročník MRC Liptov, ktorý opäť priniesol niekoľko noviniek. Prvou bola nočná rýchlostná skúška o dĺžke takmer sedem kilometrov. Toto samozrejme prinieslo zvýšené nároky na dosiahnutie potrebnej bezpečnosti súťažných posádok, pretože za zníženej viditeľnosti po zotmení mali „traťováci“ veľmi sťažené podmienky pre svoju prácu. Preto sa tu uplatnila druhá novinka - použitie GPS monitoringu, kedy do všetkých vozidiel pracovníci partnera dali GPS jednotky a takto boli súťažiaci „sledovaní“ na trati a usporiadatelia v prípade potreby mohli okamžite reagovať na situáciu. Posledným podujatím bolo podujatie opäť u „nového“ usporiadateľa v okolí obce Liptovské Sliače. Tu ma zamrzela situácia okolo jedného „traťováka“, ktorý zavinil svojím konaním kolíziu so súťažným vozidlom. Našťastie sa ukázalo, že nebol ani zranený a v ďalšom priebehu súťaže ďalej pracoval na trati.
Veľmi dobrú spoluprácu sme rozvinuli s Rally Team Poprad, ktorý nám chodí svojimi traťovákmi zabezpečovať celé podujatia. Bez nich by jednotliví usporiadatelia asi nevedeli usporiadať podujatie. Zároveň vysoko hodnotím spoluprácu s Lacim Wagnerom, ktorý sa podujal vyrábať fotografickú a video dokumentáciu pre jazdcov a zároveň aj pre usporiadateľov.
Celú sezónu sme spoločne ukončili v hoteli Borová Sihoť v Liptovskom Hrádku na slávnostnom hodnotení sezóny, kde zároveň boli peknými trofejami ocenené prvé tri posádky v každej triede a zároveň bol aj vyhlásený absolútny majster MRC 2016.“

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Dobšinský kopec 2017 bude v novom termíne

Aké novinky prinesie MRC 2017 v ďalších mesiacoch? Ako bude vyzerať kalendár?

„Do sezóny MRC 2017 sme sa zhodli s jazdcami a ostatnými usporiadateľmi na niekoľkých zmenách predpisov. Jedna je o znížení veku jazdca na minimálne 16 rokov, ale za podmienky, že mu navigátora robí jeho rodič, ktorý je zároveň držiteľom vodičského oprávnenia. Totiž vieme, že je na Slovensku niekoľko jazdcov v tomto veku, jazdili autokros, prípadne iné disciplíny motoristického športu, ale kvôli svojmu veku nemohli jazdiť rely. Dnes ich máme štyroch registrovaných v triede Junior. Ďalšou zmenou je elektronická registrácia jazdca, ktorá bola ukončená 2. februára pred pretekami v Dobšinej. Po uzávierke máme 75 registrovaných jazdcov. Samozrejme je tu aj možnosť sa ešte zaregistrovať aj v priebehu sezóny, ale za iných podmienok, tak ako je to uvedené v predpisoch pre MRC 2017. Čo sa týka kalendára, mal by pozostávať z deviatich podujatí. Po Dobšinej to bude MRC Levoča, potom Topoľčany, Liptovské Sliače, Dolná Strehová, Levoča, Liptov, Tatry a Dolný Kubín. Avšak podľa predbežných informácií od Rada Hala podujatie v okolí Topoľčian asi nebude. Stretol sa totiž s neochotou orgánov miestnej samosprávy, takže predpokladám, že seriál MRC bude mať osem podujatí. Samozrejme, presné termíny jednotlivých podujatí sa môžu zmeniť podľa výsledkov jednaní s miestnymi samosprávami.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Dobšinská zima už nie je len súťaž amatérov

Ako to vyzerá s posádkami? Zopakuje sa minuloročných 82 účastníkov?

„Ako som už spomenul, o seriál MRC 2017 je medzi posádkami veľký záujem. Nielen medzi „amatérskymi“, ale aj medzi tými, ktorí sú držiteľmi licencie SAMŠ. Ak ku dnešnému dňu máme registrovaných 75 posádok, som úplne presvedčený, že v konečnom štádiu prekonáme množstvo jazdcov z minulej sezóny. Čo mňa osobne najviac teší, dnes už jazdci „nediskutujú“ o „drahých ochranných rámoch“. A to bolo pred dvoma rokmi koľko „proroctiev“, že keď zavediem rámy ako povinnosť, tak seriál skrachuje. Posádky veľmi dobre vedia, že sa jedná o ich vlastnú bezpečnosť, majú všetky prvky osobnej bezpečnosti, kombinézy, spodné prádlo, prilby, mnohí hasiace systémy v autách. A o bezpečnosť jazdcov nám musí ísť v prvom rade.“

Neprehliadnite tiež

Eurovia na opravách v Košicach robiť v nedeľu nebude

S rozhodnutím firmy súhlasí aj vedenie mesta.

Debatu o harmonograme EEI mestskí poslanci nedopustili

Šance, že sa to do programu podarí pretlačiť, odhadol aktivista na 0,1 percenta.

Opitá lekárka sa vyhne trestu

Po nehode ju previezli rovno na psychiatriu. Znalec teraz potvrdil, že bola nepríčetná.

EEI reaguje: Osekané korene stromov sa ošetria

Aktivisti podali podnety na všetky možné orgány životného prostredia.

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Laššáková jazdí zadarmo, Kiska za vlaky platí

Najvýhodnejšie podmienky cestovania majú sudcovia Ústavného súdu v Košiciach, nemusia platiť za vlaky ani autobusy.

KOMENTÁRE

Hnev, strach a frustrácia na zmenu nestačia

Nevyháňal migrantov, nestaval múry, nenadbiehal voličom skroteným rasizmom,

DOMOV

Poisťovne otočili. Dopoludnia sa vakcína platila, popoludní nie

Dve z troch poisťovní tvrdia, že očkovanie proti osýpkam preplatia aj deťom, ktorých rodičia to v riadnom termíne odmietli.

EKONOMIKA

Viedenské letisko straší Bratislavou. Bojí sa o tisícky pracovných miest

Najväčšie rakúske letisko chce postaviť tretiu pristávaciu dráhu. Tamojší súd však jej výstavbu zakázal. Teraz inzeruje alarmujúce slogany

Najčítanejšie na Gemer Korzár


Inzercia - Tlačové správy


  1. Recenzie.sme.sk udelili 60 certifikátov Ocenený expertmi
  2. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  3. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  4. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  5. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  6. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  7. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  8. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  9. Inteligencia vo všetkom
  10. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  1. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  2. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  3. BILLA a Jamie Oliver pozývajú deti do zázračnej záhradky!
  4. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  5. Odšťavovač s veľkým plniacim otvorom? Nenachytajte sa!
  6. Advokáti budú v stredu bezplatne radiť v 8 mestách
  7. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  8. Apartmány s výnosom až 4% v lyžiarskom stredisku Obergurgl
  9. Finále súťaže CEWE Fotokniha roka 2016
  10. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 23 403
  2. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 8 570
  3. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 7 843
  4. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 7 766
  5. 5 krokov k vlastnému bývaniu 4 726
  6. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 3 869
  7. Moderný bungalov očami mladých architektov 1 944
  8. Rodinná dovolenka v Burgenlande 1 805
  9. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 1 775
  10. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku 1 618

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop