Korzár logo Korzár Gemer
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

Ján Lipták začínal s motokrosom, teraz vedie profesionálny L Racing

Automobilový šport je krásny, no i náročný. Veľa o tom vie aj manažér tímu.

Ján Lipták (v strede) s jazdcami V. Cvrčkom (vľavo) a D. Pavlíkom.Ján Lipták (v strede) s jazdcami V. Cvrčkom (vľavo) a D. Pavlíkom. (Zdroj: Tibor Szabosi)

KRÁSNOHORSKÉ PODHRADIE. Automobilový šport je krásny, no i náročný. Ťažkosti a problémy vyvažujú úspechy. No nie vždy. Veľa o tom vie aj manažér tímu L Racing Ján Lipták.

Profesionálny automobilový team pre rely a preteky automobilov do vrchu L Racing z Krásnohorského Podhradia má za sebou úspešnú sezónu.

V rely sa im podarilo získať titul v Zóne strednej Európy, viacero trofejí majú aj z domácich šampionátov v rely i pretekoch automobilov do vrchu.

„Všetko dopadlo tak, ako sme predpokladali. Vedeli sme, že ak sa tomu budeme venovať lepšie, niežeby sme sa predtým tomu nevenovali naplno, no teraz to vyšlo o kúsok lepšie. Pri tých všetkých ťažkostiach a starostiach, ktoré človek zažíva, je to pozitívna skúsenosť,“ začal manažér tímu L Racing Ján Lipták.

SkryťVypnúť reklamu

Na mysli mal hlavne úspech posádky V. Majerčák/ M. Vejačková, ktorá na Forde Fiesta R5 EVO získala prvenstvo v seriáli pretekov Zóna strednej Európy v rely.

„Podarilo sa to aj vďaka tomu, že sme vstúpili do spolupráce s anglickou spoločnosťou M-Sport. Od nich sme kúpili spomínaný Ford Fiesta. Vlasto Majerčák sa zžil s autom a tiež postúpil vyššie čo sa týka výkonov,“ pokračoval Lipták.

V rámci rely sa darilo aj ďalšej posádke T. Fusko/J. Slovák (Peugeot 208 VTi R2). V triede 6 skončili tesne na druhom mieste, no vyhrali v hodnotení vozidiel poháňaných jednou nápravou.

„Tomáš dosiahol pekné výsledky. Som rád, že získal titul. Nebyť porúch na prenajímanom vozidle, mohol obstáť ešte lepšie,“ povedal Lipták.

O dobré umiestnenia sa snažil bojovať aj M. Špavelko s G. Špavelkovou.

SkryťVypnúť reklamu

Na rely štartoval aj J. Lipták s J. Slovákom. „Myslím, že ja už dieru do sveta neurobím, no i tak rád štartujem na pretekoch,“ povedal Lipták.

Prečítajte si tiež: L Racing má za sebou vynikajúcu sezónu Čítajte 

Kopce

Svoje želiezka v ohni mal L Racing aj v pretekoch automobilov do vrchu.

O celkové prvenstvo bojoval V. Cvrček (Škoda Fabia RS2000). Nakoniec mu patrí druhá priečka. Jeho cesta do tímu bola tak trochu aj dielom zhody náhod.

„Od Rexteamu sme si prenajímali vozidlo pre Jozefa Béreša ml. Na začiatku tohto roka sa však naše cesty rozišli. Prenájom na túto sezónu však už bol sčasti vyplatený. Sadli sme si s Cvrčkovcami a oni dali ponuku, že by Věroslav mohol odjazdiť sezónu. Dohodli sme sa a tak sa dostal k nám, čo neľutujem. Bol to dobrý krok. Uvidíme, ako to bude v budúcej sezóne. Bol by som rád, keby mohol pretekať, no to asi bude závisieť aj od jeho pracovných aktivít.“

SkryťVypnúť reklamu

L Racing dáva priestor i vychováva mladých jazdcov. Len 15-ročný D. Pavlík absolvoval svoju prvú celú kopčiarsku sezónu a vo svojej kategórii dominoval.

„Ukazuje pekné výsledky. V jednom rozhovore som raz povedal, že ak ho mráz nepoštípe, bude z neho dobré ovocie. Má pred sebou veľa a môže v budúcnosti dosiahnuť slušné výsledky,“ pokračoval Lipták.

Na kopcoch jazdil aj jeho syn Peter. „Peťo teraz nemal dobrú sezónu. Prebral povinnosti vo firme, ktorým som sa predtým venoval ja. Nemal teda toľko času na jazdenie i prípravu na preteky. Isté výsledky však dosiahol, no okrem nedostatku času ho obmedzovali aj problémy s autom. Na dvoch koňoch sa naraz sedieť nedá,“ uviedol Lipták.

On sám štartoval na kopcoch za volantom Mini John Cooper Works WRC a v skupine A získal tretie miesto.

V roku 2016 L Racing absolvoval doma či v zahraničí dovedna 27 podujatí.

Od motokrosu k rely

Ján Lipták mal k motoršportu blízko od detstva.

„Už ako 12 či 13-ročný som sledoval starších chlapcov, ktorí už jazdili motokros. Boli také časy, že o továrenských motorkách sme mohli len snívať, každý si techniku robil doma sám. Upravil som si Čezetu 250, Péraka a začal som jazdiť,“ povedal Lipták.

Spolu s ďalšími zanietencami postavili za dedinou trať a začali organizovať preteky.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte Korzar.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4SFE na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M4SFE na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na Gemer Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  4. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  10. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  1. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  2. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  3. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  4. Magazín SME Ženy už v predaji
  5. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  6. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  7. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  8. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  9. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  10. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 36 524
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 24 714
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 17 598
  4. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 17 386
  5. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 17 008
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 15 678
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 421
  8. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 12 353
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 350
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 236
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Motokros

Prečítajte si aj ďalšie články k téme

Neprehliadnite tiež

Obyvatelia Dreveníka sú na celoplošné testovanie naladení

Zažili karanténu 52 dní. Motivuje ich voľnosť pohybu pri negatívnych testoch.

Sídlisko Dreveník počas prvej vlny koronavírusu. testovanie tu bolo takmer na dennom poriadku.

Počasie preverí odhodlanie ľudí čakajúcich na testy. Rozfúka sa severák

V sobotu treba počítať s vetrom a zrána aj s dažďom.

Ilustračný záber.

Košické odberné miesta sa pripravujú, materiál na testovanie nemajú

Robia, čo môžu, nedostatok miest môže ovplyvniť vyučovanie.

Ľudí k testom nasmerujú tabuľky.

Primátorka Prešova: Máme málo miest a ešte menej zdravotníkov

Turčanová: Viac urobiť nedokážeme, odmietame zodpovednosť za neúspech.

Primátorka mesta Prešov Andrea Turčanová (KDH).
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér Igor Matovič a minister obrany Jaroslav Naď.
Testovanie v Dolnom Kubíne.
Minister obrany Jaroslav Naď.
Cynická obluda

Banzai!

Do plošného testovania ostáva pol dňa a stále je len 60% potrebných zdravotníkov. Vedenie nariadilo neustupovať.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop