Korzár logo Korzár Gemer
Nedeľa, 22. júl, 2018 | Meniny má Magdaléna
Nájdete nás na webe

Ján Lipták začínal s motokrosom, teraz vedie profesionálny L Racing

Automobilový šport je krásny, no i náročný. Veľa o tom vie aj manažér tímu.

Ján Lipták (v strede) s jazdcami V. Cvrčkom (vľavo) a D. Pavlíkom.(Zdroj: Tibor Szabosi)

KRÁSNOHORSKÉ PODHRADIE. Automobilový šport je krásny, no i náročný. Ťažkosti a problémy vyvažujú úspechy. No nie vždy. Veľa o tom vie aj manažér tímu L Racing Ján Lipták.

Profesionálny automobilový team pre rely a preteky automobilov do vrchu L Racing z Krásnohorského Podhradia má za sebou úspešnú sezónu.

V rely sa im podarilo získať titul v Zóne strednej Európy, viacero trofejí majú aj z domácich šampionátov v rely i pretekoch automobilov do vrchu.

„Všetko dopadlo tak, ako sme predpokladali. Vedeli sme, že ak sa tomu budeme venovať lepšie, niežeby sme sa predtým tomu nevenovali naplno, no teraz to vyšlo o kúsok lepšie. Pri tých všetkých ťažkostiach a starostiach, ktoré človek zažíva, je to pozitívna skúsenosť,“ začal manažér tímu L Racing Ján Lipták.

Článok pokračuje pod video reklamou

Na mysli mal hlavne úspech posádky V. Majerčák/ M. Vejačková, ktorá na Forde Fiesta R5 EVO získala prvenstvo v seriáli pretekov Zóna strednej Európy v rely.

„Podarilo sa to aj vďaka tomu, že sme vstúpili do spolupráce s anglickou spoločnosťou M-Sport. Od nich sme kúpili spomínaný Ford Fiesta. Vlasto Majerčák sa zžil s autom a tiež postúpil vyššie čo sa týka výkonov,“ pokračoval Lipták.

V rámci rely sa darilo aj ďalšej posádke T. Fusko/J. Slovák (Peugeot 208 VTi R2). V triede 6 skončili tesne na druhom mieste, no vyhrali v hodnotení vozidiel poháňaných jednou nápravou.

„Tomáš dosiahol pekné výsledky. Som rád, že získal titul. Nebyť porúch na prenajímanom vozidle, mohol obstáť ešte lepšie,“ povedal Lipták.

O dobré umiestnenia sa snažil bojovať aj M. Špavelko s G. Špavelkovou.

Na rely štartoval aj J. Lipták s J. Slovákom. „Myslím, že ja už dieru do sveta neurobím, no i tak rád štartujem na pretekoch,“ povedal Lipták.

Prečítajte si tiež: L Racing má za sebou vynikajúcu sezónu

Kopce

Svoje želiezka v ohni mal L Racing aj v pretekoch automobilov do vrchu.

O celkové prvenstvo bojoval V. Cvrček (Škoda Fabia RS2000). Nakoniec mu patrí druhá priečka. Jeho cesta do tímu bola tak trochu aj dielom zhody náhod.

„Od Rexteamu sme si prenajímali vozidlo pre Jozefa Béreša ml. Na začiatku tohto roka sa však naše cesty rozišli. Prenájom na túto sezónu však už bol sčasti vyplatený. Sadli sme si s Cvrčkovcami a oni dali ponuku, že by Věroslav mohol odjazdiť sezónu. Dohodli sme sa a tak sa dostal k nám, čo neľutujem. Bol to dobrý krok. Uvidíme, ako to bude v budúcej sezóne. Bol by som rád, keby mohol pretekať, no to asi bude závisieť aj od jeho pracovných aktivít.“

L Racing dáva priestor i vychováva mladých jazdcov. Len 15-ročný D. Pavlík absolvoval svoju prvú celú kopčiarsku sezónu a vo svojej kategórii dominoval.

„Ukazuje pekné výsledky. V jednom rozhovore som raz povedal, že ak ho mráz nepoštípe, bude z neho dobré ovocie. Má pred sebou veľa a môže v budúcnosti dosiahnuť slušné výsledky,“ pokračoval Lipták.

Na kopcoch jazdil aj jeho syn Peter. „Peťo teraz nemal dobrú sezónu. Prebral povinnosti vo firme, ktorým som sa predtým venoval ja. Nemal teda toľko času na jazdenie i prípravu na preteky. Isté výsledky však dosiahol, no okrem nedostatku času ho obmedzovali aj problémy s autom. Na dvoch koňoch sa naraz sedieť nedá,“ uviedol Lipták.

On sám štartoval na kopcoch za volantom Mini John Cooper Works WRC a v skupine A získal tretie miesto.

V roku 2016 L Racing absolvoval doma či v zahraničí dovedna 27 podujatí.

Od motokrosu k rely

Ján Lipták mal k motoršportu blízko od detstva.

„Už ako 12 či 13-ročný som sledoval starších chlapcov, ktorí už jazdili motokros. Boli také časy, že o továrenských motorkách sme mohli len snívať, každý si techniku robil doma sám. Upravil som si Čezetu 250, Péraka a začal som jazdiť,“ povedal Lipták.

Spolu s ďalšími zanietencami postavili za dedinou trať a začali organizovať preteky.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4SFE na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4SFE na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Gemer Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 35 143
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 23 343
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 16 459
  4. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 15 357
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 722
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 398
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 5 006
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 510
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 2 837
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 676

Téma: Motokros


Neprehliadnite tiež

Zamestnanca knižnice odsúdili za sexuálne zneužívanie klientov

Jeden súd ho poslal za mreže, druhý ho potrestal iba podmienečne.

Vozili Masaryka či Dubčeka. V Košiciach sa predviedli vozňové veterány

Lákal najmä seniorský parný rušeň Zelený Anton.

Mnohé z tatranských kúpeľov sú už minulosťou

Kúpeľný ráz už stratilo Štrbské Pleso, či Tatranská Lomnica.

Žije v nich pár ľudí. Aj najmenšie obce majú svoje krásy

Malebný kraj a nádherná príroda robí z týchto miest rozprávku.

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Môj dom, môj hrad. Sternbergovci si to môžu povedať už 800 rokov

So súrodencami sa tu pretekali na trojkolkách, pre miestnych robili omše. Na súkromnom hrade Český Šternberk hradný pán stále býva.

SVET

Únia zatvára hranice. Opúšťa tým myšlienky Schengenu

Z núdzových opatrení sa stávajú dlhodobé.

PLUS

Prísne tajné. Ako sa zrodila najhoršia zbraň v dejinách

Ako sa vznikla najhoršia zbraň ľudstva.

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop